لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یک نوع عمل جراحی زیبایی واژن در  ناحیه ژنیتال زنانه می باشد. این جراحی گاهی به منظور برداشتن لایه های اضافی لبه های داخلی واژینال یا لبه های خارجی آن و یا بنا به تشخیص پزشک، هر دو می باشد و مهم است که در مرکز جراحی خوب در تهران  انجام دهید تا خیالتان بابت نوع جراحی که انجام می دهید راحت باشد .

بانوان به دلایل فراوانی تصمیم به انجام این عمل می گیرند. اغلب بر این باورند که ناحیه واژینال آنها ظاهر مناسبی ندارد. برخی به دلیل ناراحتی هنگام داشتن رابطه جنسی و اذیت شدن هنگام پوشیدن لباس های تنگ به فکر این عمل می افتند.

لابیاپلاستی

پس اگر به هر دلیلی تصمیم به انجام این عمل دارید بدانید که تنها نیستید و این عمل در دنیا بسیار شایع شده است. ولی لابیاپلاستی یک گزینه اختیاری است و به دلیل ماهیت غیر اجباری آن، بسیاری از بیمه ها شامل آن نمی شوند. در نتیجه به دلیل نداشتن پوشش بیمه، هزینه عمل لابیاپلاستی بالا می باشد. از عوارض این عمل،  اگر بحث مقابله با ترس اولیه جراحی را کنار بگذاریم، می توان به خون ریزی و عفونت و درد هنگام مقاربت اشاره کرد.

خدمات در این مرکز زیر نظر بهترین پزشکان انجام می شود خوشبختانه یکی از تنها مرکز جراحی محسوب می شود که مجهز به آزمایشگاه است و به خوبی می توان آزمایشگاه لازم و انجام عملیات خونرسانی را انجام داد. جهت تماس با این مرکز می توانید با شماره 02188209101 تماس حاصل فرمایید .

واژینوپلاستی

واژینوپلاستی نیز یک جراحی در زمینه تنگ کردن ناحیه واژینال می باشد. بعد از زایمان و همچنین با بالا رفتن سن ناحیه واژینال گشاد شده و شکل و ظاهر نا مناسبی پیدا می کند. لابیاپلاستی می تواند به تنهایی و یا به همراه عمل واژینوپلاستی انجام گیرد که از وارد جراحی زیبایی واژن محسوب نمی شود .

با اینکه که جراحی لابیاپلاستی یک تصمیم کاملاً شخصی می باشد، ولی هنگامی که تصمیم تان در انجام این جراحی قطعی می شود ، نیاز است که به یکسری از سوالاتی که ذهن تان را درگیر می کند، پاسخ داده شود تا با خیال راحت تر هر اقدامی صورت گیرد.

نکاتی برای دوره نقاهت بعد از عمل

درد ملایمی بعد از جراحی لابیاپلاستی

این جراحی هم به صورت بیهوشی کامل و هم به صورت بی حسی موضعی انجام می گیرد. شما حین عمل درد بسیار کم و یا هیچ گونه دردی را حس نمی کنید. ولی زمانی که اثرات داروی بی حسی از بین می رود، درد ملایمی به سراغتان می آید.در هر صورت شما یک جراحی انجام داده اید و باید انتظار چنین دردی را داشته باشید. در این مورد خاص که جراحی روی ناحیه حساسی مثل واژینال می باشد انتظار ناراحتی و درد را داشته باشید. داروهایی در دوره نقاهت برای بیمار تجویز می گردد تا علایم و دردهای ناراحت کننده را قابل تحمل تر کند. حتماً این داروها باید توسط جراح مربوطه تجویز گردد.

ورم کردن و کوفتگی  بعد از عمل لابیاپلاستی

ورم کردن و کوفتگی بعد از جراحی لابیا پلاستی مواردی طبیعی است. نگران نباشید. تا چند هفته شما با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنید. اگر هنگام ادرار کردن احساس ناراحتی می کنید، می توانید با ادرار کردن زیر دوش یا با باز کردن آب گرم روی محل درد، کمی تسکین یابید. همچنین کمپرس آب یخ روی محل کوفتگی می تواند از درد ناحیه بکاهد ( کمپرس آب یخ را مستقیم روی پوست نگذارید. برای مثال، از یک پارچه تمیز برای پوشش استفاده کنید). در ناحیه جراحی، یک طرف همیشه از طرف دیگر بیشتر ورم کرده است.

لباس پوشیدن و بهداشت زنانه

جهت به حداقل رساندن ناراحتی و درد بعد از جراحی لابیاپلاستی، از لباس زیر گشاد و شلوار آزاد استفاده کنید. لباس های تنگ منجر به سائیدگی شده که درد و نقاهت طولانی را به همراه دارد. در دوران نقاهت که به احتمال زیاد با دوران قاعدگی همراه می شود، از پد های بهداشتی مناسب استفاده کنید و در صورت مواجهه با مشکل با پزشکتان مشورت کنید.

پرهیز از مقاربت

بله می دانیم که این خبر بسیار ناامید کننده است ولی برای 6 هفته و یا در مواردی بنا به تشخیص پزشک، مدت زمان بیشتری، باید باید باید از مقاربت جنسی پرهیز کنید. بعد از این تاریخ می توانید با مشورت پزشکتان به فعالیت جنسی همانند سابق بپردازید.

نکته آخر

بیمار می تواند بعد از 2 الی 5 روز به کار و فعالیت روزانه خود برگردد. ولی بهبود کامل 4 تا 6 ماه به طول می انجامد. صبور باشید. تمامی نکات و دستورالعمل هایی که پزشکتان ارائه می دهد را انجام دهید. مطمئن باشید که ارزشش را دارد.

دیگر خدمات مرکز جراحی آلفا عبارتست از :

مرکز جراحی خوب در تهران

جراحی زیبایی واژن